tisdag 2 februari 2010

Kyckling med mexikanska smaker

Igår bjöd jag över min kusin på middag. Testade ett nytt recept ur kokboken nyttiga fetter, kanongott!!! När man har gäster så har man inte tid att ta en massa kort på maten, så idag bjuder jag på ett mörkt och suddigt kort.

Kyckling med mexikanska smaker
400 g kycklingfilé
salt, peppar
1 rödlök
2 blekselleristjälkar
2 vitlöksklyftor
1 avokado
1 burk ananasringar
2 tsk finriven lime
4 tortillabröd
sweetchilisås

Skär kycklingen i bitar och stek i margarin. Salta, peppra och lägg åt sidan. Skär rödlöken i stora bitar och bleksellerin i små. Pressa vitlök. Stek rödlök, selleri och vitlök. Skär avokado och ananas i bitar. Avsluta med att röra ner avokado, ananas, limeskal och kyckling. Rör i sweetchilisås. Vik tortilla bröden till gömmor och fyll dem med kycklingröran.

//Hanna

2 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

Halloj
Ville bara tala om att du har en award att hämta hos mig..
Tjingeling

Hanna sa...

Då ska jag in och kika!! =)