tisdag 23 februari 2010

Parmesangratinerad lax.

Vilken härligt helg vi har haft!! Man borde verkligen unna sig sånt här lite oftare! Fast jag förstår inte, utvilad vart jag inte. Gud så trött jag var i går. En heldag på spa och sedan en heldag på Birsta, det tar på krafterna!

Lax är ju som ni vet vid det här laget en favorit hos mig. Så himla snabbt och enkelt. Vi hade en bit parmesan kvar i kylen så jag tog och gratinerade laxfiléer i ugnen med riven ost. Till det kokade jag bulgur i grönsaksbuljong som jag sedan blandade med haricot verts, broccoli och rödlök.

Näe, nu måste jag fortsätta plugga.
//Hanna

3 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Underbart att vara så utvilad.Är väl meningen efter en sån helg!! Jag har dragit på mig tredje förkylningen denna vintern och känner mig inte speciellt pigg. Borde kan dra på spa!?:)

Laxen ser väldigt fräsh o go ut!!

Helena Ljunggren sa...

Mums, lax! Parmesan har jag däremot lite svårare med men det ser kanongott ut!

Hanna sa...

Sofie: Fy, jobbigt med förkylning!!

Helena: Det var jättegott! =)