tisdag 16 februari 2010

Kycklingpaj med bacon och mangochutney.

Igår gjorde jag paj till middag. Kyckling passar väldigt bra med bacon och mango chutney tycker jag, så det vart en mix av det i pajskalet... Salladen hade blivit dålig så det fick bli marinerade haricot verts till.

Kycklingpaj med mangochutney
pajdeg
1 stor kycklingfilé
1 paket bacon
1 gul lök
majs
2 ägg
2 dl matlagningsgrädde
2 msk mangochutney
sambal oelek
salt, peppar
riven ost

Tryck ut paj degen i en pajform. Strimla kyckling och bacon. Stek tillsammans med hackad lök. Salta och peppra. När kycklingen är genomstekt, tillsätt mangochutney, rör om. Häll över grädde, tillsätt majs och lite mango chutney. Häll över grädden i en skål, låt svalna. Häll över kyckling och baconröran i pajskalet. Vispa ihop ägg och grädde. Häll över kycklingen, strö över riven och och tillaga i ugnen 35-40 min 200 grader.

Ikväll har jag pluggat och så tog jag en promenad. Foten känns bra nu, jag hoppas att det inte kommer tillbaka!! I morron drar jag igång en tävling i bloggen, så kika in då!!

//Hanna

6 kommentarer:

Sara Wittemyr Wiberg sa...

Hej Hanna!
Här har du en till som är såld på kombinationen kyckling och mango chutney. Gärna med lite sambal oelek också. Den här pajen kan nog komma att landa på vårt matbord inom kort.

Tack för receptet!

/Sara

Hallon & Blåbär sa...

Håller med dig ang kombinationen kyckling, bacon och mango chutney. Pajen låter verkligen god!

Filibabba sa...

Låter som en jättegod paj! :D

mumsfillibaba sa...

Smaskens med paj! Denna låter god med sambal och chutney. mums!!

Spännande med tävling!!!:) Kikar in imorrn...

Hanna sa...

Sara: Visst är det supergott!! Hoppas ni gillar pajen!

Hallon och blåbär: Mm, den vart gof!

Filibabba: Gillar man kyckling och mangochutney så! =)

Sofie: Ja, vi gillade den! =)

Helena sa...

Det här låter ju toppengott! Mango chutney är tacksamt, det blir alltid gott då. :-)