torsdag 25 februari 2010

Thaigryta

Thaimat är en favorit hos mig!! Röd- och gröncurrypasta är ju supergott! Här kör vi på kylskåpsrensning så igår vart det en kycklinggryta till middag!

Thaigryta med röd curry
1 vitlöksklyfta
en bit ingefära
½ purjolök
1 morot
1 burk wokgrönsaker
1 burk kokosmjölk
en näve haricot verts
1 burk ananas
3 kafirblad
2 msk röd currypasta
½ kycklingbuljongtärning
fisksås

Hacka vitlök och ingefära. Hetta upp olja i en panna och låt det fräsa. Skiva moroten tunn och låt den fräsa med. I med strimlad purjolök och strimlad kyckling. Salta och peppra. Häll över kokosmjölken, tillsätta currypasta. Smula ner buljongen. Skvätt i lite fisksås. Skär ananasen i bitar och tillsätt. Smaka av med salt, peppar och ev mer currypasta. Servera med ris.

Nej, nu ska jag dyka ner i pluggböckerna. Ska hinna med att baka muffins till fredagsfikat och kika på en film också!

//Hanna

6 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

Trots att jag är precos proppmätt så blir jag sugen. Thai är svårslaget, guu så gott det verkar!

Växelhäxan från norrland sa...

Åh vad gott det såg ut, vi va ju och åt thaibuffe här i bjurholm i sommras och gud så gott det va...

Loulas Kök sa...

Mysig blogg du har! Thaigryta är inte fel, det lagas lite då och då här hemma.

hälsn. Louise

KarinW sa...

Det där är mat i min smak Hanna! Jag älskar att laga med currypasta. Vad mysigt ni verkar haft det på SPA. Jag har också varit där men det är ett tag sedan nu.
Ha de´ fint/kram Karin

mumsfillibaba sa...

Mmm....thai är ju såå gott, men blir inte sååå gott när jag själv gör det. Men ger inte upp....

Hanna sa...

Helena: Thai är suuupergott!!

Växelhäxan: Mmm, thaibuffé!

Loula: Vad kul att du tycker det!

Karin: SPAt var helt underbart! Man borde kosta på sig sånt oftare!!

Sofie: Visst är det!! Nej ge inte upp! =)