tisdag 1 december 2009

Pågens Müsligoda

Som medlem i Pågens brödpanel får jag hem nya bröd lite då och då för att provsmaka och betygsätta. Den här gången var det Finskt rågbröd, som jag redan betygsatt här, Müsligoda och God form.

Så här skriver Pågen om Müsli goda
Pågen Müsligoda är en smakupplevelse utöver det vanliga! Bakat med honung och aprikoser som ger en behagligt rund sötma. Lingon och tranbär som plussar på med en mjuk syrlighet och solros- och linfrö som ger en rund ton och skänker en god nyttighet, detta tillsammans med dinkel och havre. Ett härligt mjukt och saftigt bröd för hela familjen.

Jag tyckte att brödet lät jättegott med både aprikoser och tranbär och lingon och vart lite besviken när jag testade det, jag trodde att det skulle smaka mer! Brödet passar att äta som det är eller rostat. Brödet var gott, hade det haft lite mera smak hade det fått högre betyg, nu får det en 3:a.




//Hanna

1 kommentar:

I Nadjas kök sa...

Jag tyckte inte heller att det smakade så mycket...