tisdag 29 december 2009

Brrr!!!

-22 grader var det i morse när jag skulle gå till bussen. När det är så kallt och man är nyvaken spelar det ingen roll att man klätt sig med långkalsonger, tjocka tröjor, halsduk, mössa och dubbla vantar, det är kallt i alla fall. Hann nästan bli varm igen på bussen tills vi var framme vid jobbet. Här väntade -29,8 grader, helt otroligt kallt!!! Vägen från bussen till jobbet är inte alls lång men man hann bli nerkyld igen. Krävdes ett par koppar te idag innan man tinade upp!!

För ett tag sedan fick jag hemskickat ett par produktprover med teer från Migthy leaf. Migthy leaf skriver att de erbjuder spa och wellnessinspirerade teblandningar som är fullmatade med örter, frukter, kryddor, blomknoppar, och teblad. Alla blandningar är utvecklade för att vara både maximalt välgörande och smaka gott. De väcker sinnet och kroppen till liv på ett milt och behagligt sätt. Dessa två teer fick jag hem:

Sanctuary
Detta är ett lugnande och balanserande Spa och Wellnesste som innehåller verbena (läkeört), citronmeliss, kattmynta kombinerat med havtorn, smakrik lakrits och väldoftande lavendel. Detta örtte hjälper till att sänka blodsockerhalten, skänker balans och avslappning med varje liten klunk. Helt koffeinfritt!


Spirulina Stamina
Spirulina Stamina är en mycket aromatisk och stärkande blandning av örter, nypon, stimulerande kanel, svarta vinbärsblad och fjärlisranksbär (sägs förlänga livet utan att åldras, att ge ökad energi "qi", bota hosta och undanröja trötthet). Spirulina Stamina innehåller även blad av björnbär, mineralrik grön yerba-maté och spirulina som är rikt på protein, järn, magnesium och som utgör den bästa källan för att inta vitamin B-12.



Det låter ju onekligen bra eller hur!? Nu har jag inte haft någon hosta så jag vet inte om det hjälper mot det... inte heller har jag druckit det så ofta eller regelbundet så jag kan säga att man blir piggare av det heller. Men det är i alla fall goda teer!

Jag kollade ut genom fönstret och det såg så fint ut, kameran låg i väskan så jag gick ner för att ta ett kort på den rosa himlen och dimman som låg över älven... tyvärr gick det inte riktigt att fånga på kort.

//Hanna


Inga kommentarer: