tisdag 1 december 2009

Kycklinggratäng med soltorkade tomater och feta.



Det är skoj med kylskåpsrensningar ändå. Det kan komma mycket gott ur det! =) Den här kycklinggratängen (som först var tänkt som en pastasås) vart mycket god, men sen använde jag soltorkade tomater och feta i och det älskar jag ju!!

Kycklinggratäng med soltorkadetomater och feta
2 kycklingfiléer
1 röd paprika
1 rödlök
½ liten burk soltorkade tomater
½ frp fetaost
1 burk gourmet créme fraiche, soltorkade tomater fetaost
3-4 port kokt pasta
salt, peppar
riven ost

Skär kycklingen i mindre bitar. Stek i olja i en panna blanda ner hackad lök, paprika och strimlade soltorkade tomater och låt det fräsa tills kyckligen är genomstekt. Rör ner créme fraichen. Låt det puttra ett par minuter, smaka av med salt och peppar. Varva kokt pasta och kycklingröran i en ugnssäker form. Strö över riven ost, tillaga i ugnen 15 min 200 grader.

//Hanna

4 kommentarer:

Lina sa...

kylskåpsrensing skulle vart min favoriträtt om det vore en! (; Undra om det det handlar om den avslappnade attityden till matlagningen man får just vid de tillfällena det är dags för kylskåpsrens som gör att maten blir så himla god? Jag vet inte. Kycklinggratängen såg himla god ut!

Hallon & Blåbär sa...

Mmm, ser ut att passa mina smaklökar perfekt. Fetaost i gratäng är ju bara så gott!

bagerskan sa...

Du har väl inte missat Bagerskans julkalender?
Fylld med recept, tävlingar och julpyssel...!

www.bagerskan.se

Kram Karin

Yasemins kök sa...

Pastagratäng är så enkelt och gott. Men det var länge sedan jag gjor det. Bra kombination av ingredienser :)