onsdag 23 december 2009

Chorizogryta

Har varit en hel del julstök på kvällarna i veckan så jag har inte hunnit med att blogga. Har varit och köpt julklappar, haft paketinslagning, gjort julklappar osv. Mysigt med julstök! Den här middagen vart det i måndags, jag gissade rätt när jag trodde att Joel var supersugen på korv efter all malaymat! =)

Chorizogryta
4 chorizokorvar
1 röd lök
1 röd paprika1 tärning hönsbuljong
1 frp milda extra
1 dl mjölk
2 msk tomatpuré
½ dl chilisås
salt, peppar
sambal olek

Hacka och skiva lök, paprika och korv. Fräs i lite matfett. Häll över milda extra. Smula ner en buljontärning. Klicka i tomatpuré och chilisås. Låt det puttra i ett par minuter, tillsätt ev 1 dl mjölk. Häll i majsen. Smaka av med salt, peppar och sambal. Servera med ris och sallad.

//Hanna

4 kommentarer:

Åsa sa...

Jag har ju jobbat den här veckan, men inte sett till dig...

Ha en riktigt skön jul Hanna!

KarinW sa...

Vad härligt ni verkar haft på semestern! Jag önskar dig en riktigt God Jul och nu är det min tur att åka till värmen.
Kram Karin

tinazpicaboo sa...

toppen bra blogg!!!

Hanna sa...

Åsa: Detsamma Åsa!

KarinW: Åh så härligt, hoppas att ni får det superbra!!

Tinazpicaboo: Åh, tackar! =)