måndag 17 maj 2010

Lax i ugn med honung och balsamvinäger

Riktigt lite bloggande har det blivit den senaste veckan... men så har det varit lite matlagning också. Var ju nere på skolan, där köpte vi thaimat första kvällen, sedan vart jag bjuden på grillat hos några kompisar. Jag har varit på klassåterträff, haft en pizzabakisdag och igår var vi och åt på kina för att fira Joels mormor som fyller år. Så jag har som inte haft så mycket att blogga om.

Den här laxen hittade jag på matklubben, vart mycket gott.

Lax i ugn med honung och balsamvinäger
4 laxfiléer
1/2 dl flytande honung
1/2 dl balsamvinäger
Salt
Peppar


Lägg laxfiléerna i en ugnsfast form. Värm honung och balsamvinäger i en kastrull.nRör ihop så att det "smälter" ihop. Häll såsen över laxen. Peppra och salta. Sätt in i ugn på 175 grader i ca 20 minuter.

Till laxen åt vi matvete och en mix av majs, sugarsnaps och morötter från findus som skulle vara smaksatt med chili, men den chilin kände i alla fall inte jag så mycket av.

//Hanna

1 kommentar:

Emma sa...

Men det är kul att få komma ut och äta också :) Variation förhöjer säger de ju ;)