fredag 21 maj 2010

Korv med pommes frites

Idag vart det en riktig nostalgirätt till middag. Kommer inte ihåg senast jag åt korv med pommes frites. Till hade vi sallad, bearnaisesås och räksallad. Jag har aldrig ätit räksallad tidigare eftersom jag inte har tyckt om räkor så jag tyckte att det var på tiden. Och ja, räksallad var väl ok!

Bearnaisesåsen vi åt är ett nytt tillskott i Keldafamiljen, Kelda® Lätt Bearnaisesås. Såsen var absolut god, men det finns en uppsjö av beasåser och den här stack inte ut direkt. I alla fall inte smakmässigt. Jag gillar dock att den bara är 15 % istället för typ 80 % som de andra beasåserna ligger på. Eftersom den smakar lika bra som andra 80 %-såser men är betydligt smalare så kommer jag nog att köpa den nästa gång vi ska grilla. Av mig får den en 3:a.



//Hanna

4 kommentarer:

Anonym sa...

de har väl alltid haft den där kelda bea? har ätit den för skitlänge sen

Hanna sa...

Näe... den här är ny. Dom har däremot en annan lätt-bea på 8% som dom har haft ett tag.

Växelhäxan från norrland sa...

Ja nog är korv och pommes en nostalgi som heter duga..
Minns när jag själv va liten och va ute och åt med mamma och pappa så tyckte man ju det va en höjdare med denna rätt och jag beställde aldrig något annat..
Den kom tillbaka i mitt liv när barnen va små, förmodligen för att det är så himla lindrigt men nu va det ett tag sen igen..
Trevlig helg..

Jessica sa...

Ingen i vår familj gillade såsen! Inte ens min son som normalt slevar i sig såser :-) Gillar också att det är mindre fett men hellre liten klick av de goda än stor klick av denna, men smaken är som baken!

Korv och pommes är rikgit gott!