lördag 3 oktober 2009

Taco fish cake

Det har öppnat en hel del nya affärer i stan. Har hela veckan sett fram emot att shoppa loss idag. Tyvärr var det ingen bra shoppingdag idag... varför är det så när jag man planerat att shoppa? Fick i alla fall med mig en tröja och lite småplock hem. Joel tyckte att det var lite tantvarning när han fick höra att dyraste påsen kom från apoteket. Då var det alltså inte mediciner jag köpte utan kärmer och reflexer och sånt. Haha! Vi hann även med att storhandla idag, skönt! Testade Santa Marias nya fisk krydda, gjorde fiskbiffar efter recept från Santa Maria.

Taco fish cake
400g torskfilé
1 påse Tex mex fish taco spice
1 äggula
2 msk potatismjöl
1 tsk bakpulver
2 msk green chili

Mixa alla ingredienserna i en matberedare. Forma till platta kakor och stek i olja.

Cilantro dip
½ burk taco sås, mild
½ lime
½ kruka koriander
2 msk olivolja

Mixa samtliga ingredienser med en stavmix.

Nej, nu måste jag ta och göra mig iordning, ska iväg på födelsedagsfest!
//Hanna

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hej! Mycket trevlig blogg, funderar på att starta en likande, så jag kollar runt lite.. :)

För min egen nyfikenhets skull undrar jag hur du gör dina "rishögar". Använder du någon slags form eller?

Hanna sa...

Hanna: Det tycker jag att du ska göra!! =) Jga använde mig av en liten form, typ suffleform när jag la upp riset!