onsdag 14 oktober 2009

Pågen Finskt Rågbröd

Pågen har kommit med ett par nya brödsorter igen!! Först ut i testet är det finska rågbrödet. Så här skriver Pågen själv om brödet.

Det är bakat i Finland efter ett noga utvecklat recept. Den rivna rågen ger en härlig smakrikedom som förstärks ytterligare av den äkta finska surdegen. Det har en hög fiberhalt. Ett bröd för den verklige rågbrödsälskaren!

Vad säger jag då? Jo det här är ett bröd helt i min smak. Jag älskar rågbröd!! Det är ett mycket gott bröd med bra tuggmotstånd. Brödet är även märkt med den nya nyckelhålsmärkningen, kanonbra! Pågens godaste bröd enligt mig som är rågbrödsälskare!

//Hanna


5 kommentarer:

Julia sa...

Åh det ser verklgen gott ut. Skall nog handla innan jag åker hem för dagen. Tack för tipset.

Växelhäxan från norrland sa...

Va kul att få pröva olika sorter så där..

Sara sa...

Tack:)

Nilla sa...

Vilken skattkista med recept. Man kan aldrig få nog med recept och tips på mat. Ibland står man där och är inte sugen på nåt. Nu vet jag att jag kommer att besöka din blogg mycket ofta. Tack för denna underbara blogg. Kram Nilla

Hanna sa...

Julia: Det tycker jag, mycket gott bröd!

Växelhäxan: Ja! =) Det blir ju så att man hittar favoriter som man kanske inte hade köpt hem annars. Det här brödet hade jag dock köpt i alla fall!

Sara: =)

Nilla: Vad kul att du tycker det!! =D