söndag 6 februari 2011

Indiskt

Jösses vad tröttt man blir efter en dag i friska luften. Igår när jag kom hem tog jag en snabbdusch och kröp sedan ner under filten i soffan och somnade. Grabbarma hade köpte whiskey och skulle ha After fish, planen var att jag skulle göra dem sällskap efter att jag avslutat min tenta men jag vart kvar hemma i soffan resten av kvällen, det var skönt!

Vi käkade indiskt i fredags så det fanns kvar både indiska pitabröd och raita så därför ficck det bli indiskt i går också. Gjorde en marinad på olja, kycklingfond och tandori masala som kycklingen fick ligga i ett tag och sedan körde jag dom i ugnen. Till hade jag lite grönsaker, indiskt pitabröd, rajita och mango chutney. Liten insats men väldigt god middag, jag älskar ju indiskt!

//Hanna

2 kommentarer:

M A T B L O G G E N sa...

Det ser jättegott ut!
Jag tcker också om indisk mat :-)

M A T B L O G G E N sa...

Det ser jättegott ut!
Jag tycker också om indisk mat :-)