måndag 28 februari 2011

Delikatessyoghurt med hallon

Här kommer ett till recept från brunchboken. En jättegod yoghurt med hallon. 

Delikatessyoghurt med hallon
100g naturell yoghurt
50 g philadelphiapost
300g hallon
1 msk flytanden honung

Mixa yoghurt och ost. Rör försiktigt ner hallonen. Häll upp i glas och ringa över honung. 


Jag läste visst inte receptet speciellt noga när jag gjorde yoghurten. Jag mixade allt. Yoghurt, ost, hallon och houng, allt på en gång! Jag tyckte att bilderna inte riktigt såg likadana ut. :) Men det vart gott i alla fall! 


//Hanna

5 kommentarer:

Minna sa...

Såg riktigt lyxig ut! Ska testa den någon helg

Remsan sa...

Huvudsaken är ju att det blir gott :-)

mumsfillibaba sa...

Låter krämigt och gott!

Sara sa...

Niklas har planerat en fjällvandrig (han har redan kollat tält och liggunderlag) och ni igår i den planen haha;) Så nu när jag frågade honom om det var något ställe som han gärna ville åka till i sommar sa han -Vi kan ju bila upp till typ jokkmokk och sen fjällvandra. hahaha
Vi får nog ta tag i roadtripen så att vi inte hamnar längst upp i sverige;)

KarinW sa...

Mumsigt ser det ut ändå Hanna! Härligt med hallon tycker jag!