måndag 30 augusti 2010

Salami- och fetaostfyllda kycklingfiléer

Ååh, vad jag vill ha hus med trädgårdsland och växthus!! Som tur är så kan jag fara hem till mamma och plocka ur både land och växthus. Var dit en sväng igår och fick med mig lite nyskördat hem, b.la. tomater, sallad, örter, morötter och rödbetor. Idag fick det bli ungsbakade rotsaker till middag och till kycklingfiléer fyllda med salami och fetaost.

Salami- och fetaostfyllda kycklingfiléer
4 kycklingfiléer

8 salamiskivor

fetaost

salt, peppar


Skär en ficka i kycklingfiléerna. Salta och peppra. Fyll filéerna med salami och mosad feta, tillaga i ugnen 200 grader ca 30 min tills kycklingen är helt tillagad.

//Hanna

4 kommentarer:

Remsan sa...

Jisses så gott. Här sitter jag och funderar på vad jag ska äta efter träningen. Har ni något över? ;-)
Jag har trädgård och land, men här härjar mördarsniglar, kaniner och rådjur :-( Så jag önskar mig ett växthus.

Växelhäxan från norrland sa...

gud så gott det såg ut, ingen hit att va inne här innan man ätit frukost..Nu är jag ju jätte hungrig

Frida sa...

Gud va gott det där ser ut :D

Hanna sa...

Remsan: Vad trist när man inte får ha landet i fred!! Växthus är ju väldigt bra på det viset!

Växelhäxan: Haha, ja jag brukar göra misstaget att kika runt i matbloggar alldeles innan lunch. Det är ingen bra idé det heller...

Frida: Smakade underbart!