lördag 28 augusti 2010

Grillad panini med kycklingröra

När jag landade på Arlanda i onsdags for jag direkt ner till Skåne då det var dags för skolan igen. Den här gången var sista blocket för stresspedagog så nu har jag ett yrkesintyg för stresspedagog samt ett diplom som visar att jag har gått kurs i halvkroppsmassage! :D I går hade jag ett par timmar till övers i Lund så jag gick på ett café för att äta något. Läste menyn och vart supersugen på grillad panini med Thaikyckling. Tyvärr smakade den inte så mycket och var rätt torr så mitt sug vart inte stillad, därför fick det bli panini till lunch idag för mig och Joel! Så här gjorde jag då:

Grillad panini med kycklingröra
1 lång baguett
smör
några ostskivor

1 kycklingfilé
salt, peppar
½ paprika
½ röd lök
majs
2 dl créme fraiche paprika chili

Skär kycklingen i mindre bitar. Hetta upp olja i en stekpanna och fräs kycklingen. Salta och peppra. hacka lök och paprika och låt det steka med ett par minuter tills kycklingen är genomstekt. Blanda i créme fraiche och majs. Dela baguetten i två delar, bred på smör, ett lager med röra, toppa med ost och grilla i ett mackjärn. Servera med sallad.

I torsdags hade vi den bästa dagen på skolan hittills. Vi vart färdig med massagen, vi fick diplom, vi for iväg till en liten gårdsbutik och köpte massageljus och dessutom så överraskade tjejerna med att bjuda mig på långlunch! Dom hade även satt ihop en present med en massa spännande matsaker, t.ex. honung med havtorn, salladsdressingar, smaksatt olja, senap med hallon, thé, champangevinägrett och mycket mer!

Testade en av salladsdressingarna till lunchen idag och den var supergod! I morgon blir det scones med apelsin curd till frukost! :) Tack igen tjejer!!

//Hanna

Inga kommentarer: