lördag 28 augusti 2010

Grekiskt!!



7 dagar i Grekland är för lite!! Hur ska man hinna äta allt gott!? ;) Nu är jag hemma igen efter en underbar bröllopsresa till Rhodos. Bjuder på några matbilder som visar lite av allt gott vi har ätit!

Översta kortet är från en mysig restaurang på stranden där vi lunchade en dag, vart greksallad och ett glas vitt vin. På de tre raderna har vi sedan, lunch, förrätt och huvudrätt.

Lunch: Första bilden, Gyros pitas. Andra bilden, Greksallad, tzatziki och bröd.
Förrätt: Första bilden, Grillad feta, tzatziki och pita bröd. Andra bilden, Ostkroketter med pressad citron.
Huvudrätt: Första bilden, Moussaka. Andra bilden, Pasta carbonara till mig, Chicken Kiev till Joel.

Vi har inte bara ätit såklart, vi har hunnit med en massa olika saker också! Bland annat så har vi, ridit åsna i Lindos, dykt med tuber i Kalithea, åkt båt till världens vackraste ö, Symi, strosat runt i gamla stan, snorklat i det kristallklara vattnet vid Tzambika beach och varit på en grekisk marknad. En massa mys har det blivit!!

Som sagt, det var en helt underbar bröllopsresa, men nu är jag hemma igen och på måndag börjar jag jobba så då är det åter till vardagen igen. Det betyder även att jag kommer att blogga igen, för det har varit riktigt dåligt med inlägg i sommar!

Tack för alla gratulationerna!! :)
//Hanna

1 kommentar:

Växelhäxan från norrland sa...

Ni ser ju ut att ha haft det bra, vad mycket ni ha hunnit med dessutom.
Ni ha då inte missat nått här hemma, skitväder har det varit..
Välkommen hem..