onsdag 29 juli 2009

Kycklingenchiladas

Kikade in hos Växelhäxan igår och hon hade gjort kycklingenchiladas som såg så goda ut att jag var tvungen att göra enchiladas idag. Jag använde kyckling jag också, men recepten är inte detsamma. Så här gjorde jag:

Kycklingenchiladas
2 stora kycklingfiléer
1 burk majs
1 paprika
1 röd lök
1 gul lök
1 påse fajitasmix
1 dl vatten
2-3 msk créme fraiche
tortillabröd
riven ost

Hetta upp olja i en panna. Strimla kycklingen och lägg ner i pannan. Tillsätt hackad paprika och skivad lök. Stek tills kycklingen är färdig. Häll i kryddmixen, vatten, créme fraiche och majs. Låt det puttra i ett par minuter. Lägg röra på ett tortillabröd och rulla ihop. Lägg i en form, strö över riven ost och tillaga 10-15 min i ugnen 200 grader. Servera med sallad, salsa och guaccamole.

//Hanna.

4 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Det där låter som ett toppenrecept som ser hur gott ut som helst.

Hoppas du får en bra dag!

Växelhäxan från norrland sa...

Tack för hänvisningen.
Visst är det gott.
Måste köpa hem mera kryddpåsar för det va inte sista gången vi åt enchiladas.
Smaskens.
Ha det gott

Hanna sa...

Hallon och Blåbär: Ja, det vart väldigt gott!

Växelhäxan: Enchiladas är ju supergott, eller mexikansk mat överhuvudtaget faktiskt!! =)

Mor-Mia sa...

Enchiladas har jag hört ska vara så gott, men aldrig testat själv.

Inom snar framtid måste detta ske, tack för inspiration!

Hälsningar Mia