tisdag 28 juli 2009

Tillbaka.


Oj, det har verkligen blivit lite bloggande på semestern. Semestern har till största del spenderats på hemmaplan förrutom en tripp till Höga kusten och den här helgen då vi höll till i stugan i Huså/Fäviken. En massa mat har jag ju ätit såklart! Men jag har inte direkt testat några nya recept utan vi har kört på enkla favoritrecept.

En av favoritmiddagarna åt vi när vi var vid Höga kusten när vi grillade en regnbåge som brorsan hade fångat. Den serverades med grönsaker, kokt potatis och en enkel men mycket god romsås gjord på créme fraiche, rom, rödlök, salt och peppar. Mm, så enkelt och så gott!! Det svåra i den här rätten är väl att fånga en regnbåge, men brorsan är en jäkel på att fiska. ;)

Jag har verkligen haft en härlig semester, den enda jag skulle kunna klaga på är att antalet soltimmar inte var så många... men men! Nu när jag är tillbaka till jobbet och vardagen igen så kommer det i alla fall att bli mer bloggande!

Hörs snart!
//Hanna

5 kommentarer:

Minna sa...

Kul att du är tillbaka! :)

Anonym sa...

oooh muums! :P

emma sa...

Trevligt att du är tillbaka!

I Nadjas kök sa...

Välkommen tillbaka, ser fram emot dina nya inlägg och mer bloggande.

Nadja

Hanna sa...

Minna: Kul att du tycker det! =)

Kardemummagumma: Ja, verkligen!!

Emma: =)

Nadja: Det vart verkligen lite bloggande på semestern. Men det blir väl så när man har en massa annat för sej, men nu blir det som vanligt igen!