torsdag 2 juli 2009

Somrig kycklingsallad.

Det blir mycket sallad när det är så här varmt. Har gjort sallad och haft med mej till lunch nästan varje dag den här veckan. Idag till middag gjorde jag en mycket god kycklingsallad. Matvete, pesto och kyckling passar så otroligt bra tillsammans. Det här hade jag i våran sallad.

Somrig Kycklingsallad
2 kycklingfiléer
kycklingmarinad
2 port matvete
pesto
sallad
1 röd paprika
1 röd lök
majs
mozarella
soltorkade tomater
vattenmellon

Skär kycklingen i mindre bitar och lägg den i marinaden. Koka matvete. Blanda matveten med en sked pesto. Hetta upp olja i en panna och stek kycklingen tills den är genomfärdig. Skiva och hacka grönsakerna, osten och melonen. Lägg upp sallad på tallrikarna. Toppa med matveten och resten av ingredienserna.

Joel tog och jobbade över ikväll för att påbörja semestern redan i morron, så efter middagen tog jag och röjde bort mitt jobb. Vart alldeles nyss färdig, vilket betyder att nu har jag faktiskt påbörjat min semester!! Härligt härligt!

I morron far vi upp till laxviken för att grilla och fiska och umgås med ett gäng vänner och på lördag bjuds det på grillat hos mamma. Vi blir alla barn och förrutom grillning är det sumobrottning med såna här uppblåsbara dräkter på schemat. Hahaha! Det ska bli skoj!

Ha en trevlig helg!
//Hanna

3 kommentarer:

Emilies Skafferi sa...

Sallad passar bra dagar som denna. Det enda man orkar laga och det enda man orkar äta..

KarinW sa...

Vad härligt med semester jag har börjat min nu också. Hoppas det fortsätter med finväder! Låter kul med sumobrottning, du knäpper väl kort:)!

Hanna sa...

Emelie: Ja, det blir mycket sallad hos oss på sommaren!

KarinW: Hoppas att du får en kanonsemester. Men nu vill vi ha tillbaka solen, eller hur!!