måndag 22 oktober 2007

Middag i Umeå.


Lördag kväll hade vi bokat bord på News i Umeå. Tur var det, för stället var packat av folk. Stället var mysigt och maten var god. Till förrätt beställde vi Honungsbakad Getosttoast, med marinerad rödlök och valnötter. Hann inte fram med kameran innan jag högg in denna gång heller, men Joel kom ihåg det! =)


Till huvudrätt tog Joel Kaffeglacerad majskyckling med dragonsås, varm sallad på hasselnötter och gröna bönor samt potatisterrin. Han var toknöjd med det valet, satt och mm:ade hela middagen! Är inte så himla förtjust i kaffe, men smakade en tugga av hans tallrik och det var gott!!


Själv tog jag Tagliatelle med spansk chorizo, sås på rostad vitlök körsbärstomater och färska örter. Det var jättegott... men, det var alldeles för lite chorizo, man fick med en chorizobit på typ.. var 4:e tugga så det var trist. Sedan såg jag inte, eller för den delen kände smaken av dom färska kryddorna. Men jag strödde på lite flingsalt njöt av maten, för god var den ialla fall! Man kunde välja mellan en halv portion eller en hel. Jag valde en halv för jag hade tänkt att orka med en efterrätt också, hade redan bestämt mej för att ta Costas Fetaostbraviose med björnbärchutney, limesorbet och karamelliserade oliver. Lät inte det otroligt spännade!!? Men, tyvärr fanns det inte alls någon plats i min mage för den. Det var lite trist.

Efter maten promenderade vi tillbaka till hotellet för ett par drinkar i baren. Det var en otroligt trevlig och mysig helg... alldeles perfekt faktiskt! =)
//Hanna

1 kommentar:

lina sa...

Det låter som en helt underbar helg:)