söndag 7 oktober 2007

Ett musikaliskt kärleksmöte!

I går var jag och Gabriella på Gamla Teatern, Treokomp och Östersundsvokalensamble höll en konsert tillsammans och det var supé. Det var en supertrevlig kväll. Temat var kärlek och de spelade allt från Jerry Lee Lewis till The Ark. Maten var också god, jag fick laxfilé med zucchini, purjolök, sparris och en sås som det var alldeles för lite av, hann inte lista ut vad den var gjord av innan den var slut. Till detta serverades det kokat potatis. Gabriella hade valt kött, (det var tydligen inte fågel utan kött man kunde välja på) hon fick fläskfié, någon slags grönsaksröra, pepparsås och potatisgratäng. Såg gott ut, men jag tror att mitt val var godare =)

Kvällens höjdpunkt: Gabriellas pappas solo Elvis Presley´s Teddy Bear, iförd en björnkostym. Han är verkligen duktig på att sjunga.
Kvällens besvikelse: Efterrätten, när vi kom tillbaka efter pausen hade de serverat efterrätten. På tallriken stod en stor tårtbit, på min stod det Del... På tårtbiten mittemot stod det oitté. Deloitté hade 60årsfest (eller var det 70?) i fredags på gamla Teatern, så det var deras överblivna tårta vi vart serverade. De hade väl kunna försöka pudra över det eller något!!?

By the way... Örjan fick till duschen precis när jag bloggat färdigt, så jag fick tvätta ur schampot! =)
//Hanna



2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad klent att inte försöka dölja att man serverade rester till efterrätt... :( Hittade du något kul på Ikea då? Love & Tea hälsar.

Anonym sa...

Ja, eller hur!? Jag kom hem med ett par påsar från Sundsvall, lite småsaker från IKEA, vaser, bokstöd, hyllkonsoller sil osv... Köpte lite kläder inne på Birsta city också! =)