tisdag 14 december 2010

Texmex-lasagne



Mina vänner Jessica och Crippe hade en texmexlasagne med sig till lunch igår och jag vart så sugen så det fick bli det till middag idag. 


Texmex-lasagne
lasagneplattor
400 g köttfärs
1 påse tacokrydda
1 liten burk majs
1 röd lök
1 burk krossade tomater
2 dl créme fraiche paprika/chili
riven ost


Bryn köttfärs, tillsätt hackad löken. Häll i en påse tacokrydda och rör runt. I med krossade tomater, majs och créme fraiche. Smaka av med salt och peppar.  Varva lasagneplattor och köttfärs, strö över riven ost och tillaga i ugnen 200 grade ca 30 min tills plattorna är mjuka. Servera med grönsaker, avokado och jalapeño. 


//Hanna

3 kommentarer:

Minna sa...

Åh, kul sätt att variera en lasagne!

Erika sa...

Nu har jag varit in på din blogg lite då och då och jag bara älskar din servis! Jag känner igen den men kommer inte för mitt liv ihåg vad den heter? Är du snäll och hjälper mig med det? Tack för all inspiration också! Du är så himla duktig på det här med mat. = )

Hanna sa...

Minna: Ja, och vi äter lasagne alldeles för sällan kom vi på! :)

Erika: Tack så mycket! :) Vad kul att du får lite inspiration! Jag vet inte riktigt vad servisen heter, jag fick den i födelesdagspresent. Jag tror att det är beställd från Ellos eller Haléns. Jag kikade men jag hittade den tyvärr inte.