söndag 12 december 2010

Spettekaka




Jag har varit nere i Skåne på skolan i helgen. Idag slutade vi redan klockan tio och mitt tåg gick inte förrän halv sju nu i kväll. Kunde ha varit riktigt seg dag men söta Nemone tog med mig på julmarknad och sedan for vi hem till henne och fikade. När vi gick på marknaden gick vi förbi en liten butik som sålde Spettekaka och när Nemone hörde att jag aldrig ätit det sprang hon in och köpte en. Kakan rätt god, men lite för söt för min smak. Jag vart imponerad av den långa ingredienslistan som bestod av: ägg, socker och potatismjöl. Fick med mig en bit hem så Joel ska få smaka, han gillar när det är sött!

//Hanna

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hittade din blogg när jag letade efter pasta med saffran. Lånar det receptet, tack!
Hälsningar
Jenny

mumsfillibaba sa...

Mmm...vad gott!!

Hanna sa...

Jenny: Det var en riktigt god pasta, hoppas du också gillade den! :)

Sofie: Söt och god! :)