onsdag 1 december 2010

Lax med rotsaker.


Enkel och god middag vart det idag. Lite hackande men annars skötte det sig själv i ugnen. Jag skivade morot, kålrot, rotselleri och purjolök. Blandade i en ugnssäker form, kryddade med en god salladskrydda, salt och peppar och körde i ugnen ca 10 min innan jag lade på laxfilé som jag saltat och citronpepprat. Tillbaka i ugnen ca 15 min. Till hade jag en god kall sås som jag gjorde av créme fraiche och persillade. 


Det finns ju ställen där man kan beställa en månad av bloggen i bok/tidnings-format... jag funderar på att göra det med decembermånad och ha lite julstök och sånt så det blir som min egna jul-bok! Jag kommer att blogga som vanligt med vad jag äter till middag men jag kommer att köra några favoriter igen och lägga upp julrecepet som jag har lagt upp tidigare. Så ni vet varför det blir dubbletter av vissa recept. :) 


//Hanna

1 kommentar:

Växelhäxan från norrland sa...

Oh vad gott..
Vilken kul idé med att göra en bok/tidning,spännande..
Mvh