torsdag 25 november 2010

Laxpaket



När jag övernattade hos Nemone, min kurskamrat bjöd hon på jättegoda laxpaket. Hade inte riktigt de grönsaker som skulle vara i, men så här gjorde jag. 


Laxpaket
4 laxfiléer
ett gäng potatisar
2 morötter
1 gul lök
1 paprika
½ flaska matlagningsvin
matlagningsgrädde
salt, peppar
timjan
rosmarin


Koka potatisarna så att de blir nästan klara. Skiva potatis, morötter, lök och paprika. Salta och peppra laxen. Lägg ut ett foliéark, lägg på potatis och morötter, lägg på laxfilén, toppa med lök och paprika. Krydda med salt, peppar, timjan och rosmarin. Häll på vin och en skvätt grädde. Vik/knyckla ihop folién till paket. Låt dem tillagas i ugnen 225 grader ca 15-20 min. 


//Hanna

7 kommentarer:

Växelhäxan från norrland sa...

Du det där såg smaskigt ut..
Trevlig helg.

ww sa...

Åh så gott det ser ut. Paket med fisk tycker jag mycket om :D

Helena Ljunggren sa...

(gör om gör rätt)

Åh så gott det ser ut. Paket med fisk tycker jag mycket om :D

Hanna sa...

Paket med fisk är jättegott! :)

Anonym sa...

Hur mycket grädde använde du? =)

Anonym sa...

Hur mycket vin skall det vara, kan man använda endast grädde?

Hanna sa...

Jag tror att jag använde ungefär 2 dl grädde till alla fyra paket.