tisdag 2 november 2010

Lammfärsbiffar i pitabröd



Idag har jag varit på "studiebesök" så jag hade turen att både få sovmorgon och sluta tidigare, då hann jag med morgonpromenad och en vända på stan efter jobbet som resulterade i en ny jacka, en kokbok och årets tredje inhandlade julklapp!! Inte helt fel. När jag kom hem gjorde vi lammfärsbiffar som vi åt i pitabröd. Så här gjorde vi dom. 


Lammfärsbiffar
400 g lammfärs
1 ägg
1 liten röd lök
8 inlagda vitlöksklyftor
1 tsk spiskummin
chilipulver
svartpeppar, vitpeppar
örtsalt


Finhacka löken, blanda ihop alla ingredienser till biffar, stek ett par minuter på varje sida.


Biffarna åt vi i pitabröd med sallad, grönsaker och ajvar relish blandat med créme fraiche. 


//Hanna

2 kommentarer:

MÅ Gott sa...

Vad gott det låter! Gillar att det ajvar till också.

Jag borde också börja med lite julklappar, eller iaf födelsedagspresenter till de i familjen som snart fyller år.

/Åsa

Hanna sa...

Ajvar använder vi för sällan, det är ju jättegott!