söndag 14 februari 2010

Fyllekäk

I lördags hade Joel och hans jobbarkompisar en liten "get together" som jag följde med på. Det var första gången jag träffade hans jobbarkompisar, så det var skoj att få ansikte till namnen. När vi kom hem på natten gjorde vi tortillapizzor, nu tycker ju jag alltid att det är gott med mat, men det är något speciellt med fyllekäk, det är lite godare då! ;)

Tortillapizza
4 tortillabröd

1 frp krossade tomater med chili

rökt skinka

rödlök

kalamataoliver
ananas
cheddarost


Bred ut krossade tomater på tortillabröden, lägg på resten av ingredienserna, strö över ost och kör in i ugnen 4-5 min tills osten har smält!

//Hanna


7 kommentarer:

Malin sa...

Jag gjorde också tortillapizzor när jag kom hem i lördags! Smidigt! Brukar annars köpa pizza innan jag åker hem, men nu hann jag inte med det innan min skjuts gick. Men blev ju billigare så här :)

Filibabba sa...

Det där ser riktigt gott ut! =)

nataber sa...

jag testade din torskgryta idag och bjöd min sambo och en vän på. de älskade den. och samma utlåtande får du av mig. dock såg jag att receptet var från arla ;) tack för en kanonblogg!

mumsfillibaba sa...

Visst är det gott! När jag var yngre och bodde hemma kokte jag alltid sanbbmakaroner och hade ketchup till. Nuförtiden blir det oftast något på stan innan man åker hem och stupar i säng...:)

Har gjort pizza på tortillabrön nån gång. Kanon när man har lite tacosgrjjer över!!

Växelhäxan från norrland sa...

Varmisar brukar vi göra eller varm smörgåstårta, det är inte så dumt..

Emma sa...

Haha, ja vad man än äter efter en utekväll smakar underbart!
Väldigt ambitöst för dig att laga till någonting förresten, själv brukar det bli närmaste snabbmatsställe.

Hanna sa...

Malin: Jag brukar också oftast käka något innan jag far hem, men hinner man inte så är ju tortillapizza ett himla bra alternativ!

Filibabba: Mmm!

Nataber: Skoj att du hittade något som du ville testa!! Jag brukar försöka att komma ihåg att ange källa om det inte är ett eget recept, men ibland missas det!

Sofie: Ja, det är alldeles perfekt då!

Växelhäxan: Ååh, varm smörgåstårta måste jag göra snart!!

Emma: Det är väldigt sällan jag är så ambitiös ska jag erkänna! I lördags var vi aldrig ner på stan, så vi var inte förbi något snabbmatsställe! =)