fredag 2 november 2007

Fredag!!!

Det är alltid skönt med fredagar! Jag får alltid en speciell fredagskänsla på fredagarna och är lite gladare, det är bara så!

Det är halloween i helgen, än så länge har jag inget inplanerat. Frallan är uppe och hälsar på från Mora, Niklas var sugen på att göra något, Victoria vill att jag ska följa med ut. Men än så länge vet jag inte alls vad det blir, känns som en filmkväll skulle vara helt okej!

När jag sitter framför datorn surfar jag nästan alltid recept. I förrgår skulle vi äta kassler så då kikade jag runt lite på kasslerrecpet. dom flesta innehöll currysås, eller ananas, men jag var inte sugen på något av det. Sedan hittade jag ett där de hade använt mango chutney (tror jag åtminstånde, det stod "skiva mango chutneyn i mindra bitar", jag vet inte vad dom hade hittat för någon chutney men min går inte riktigt att skiva i alla fall) och eftersom både jag joel gillar mango chutney så vart det en Kassler Mangochutney rätt. Så här gjorde vi:

Strimla kassler, typ 500g. 1 röd paprika, 1 purjolök och lägg det i en ugnsäker form tillsammans med majs. Blanda samman matlagningsgrädde (jag kör på extra 4%) med ett par skedar Mangochutney. salta och peppra och häll över kassler röran. Strö över ost och tillaga i ugnen på 200 grader medans riset tillagas. Servera med ris och sallad. Nästa gång jag gör detta kommer jag att blanda i lite sambal olek i chutneygrädden tror jag!

Ikväll ska jag hem och laga pannbiffar på Leifs Mannerströms vis. Han har kokta potatisar i sina... så har jag aldrig gjort biffar förrut. Spännande!! Lägger upp betyg och bilder på biffarna senare.


Trevlig fredag gott folk
//Hanna

1 kommentar:

lina sa...

Kassler med mangochutney lät ju jättegott, får testa det någon gång:) Trevlig blogg du har!