torsdag 23 augusti 2007

Currypasta!

Currypasta använder man väl alldeles för sällan va!? Senast vi var och storhandlade kastade jag ner en burk med grön currypasta i vagnen och hade stora planer, men sedan har den blivit stående i kylskåpet. I dag satt jag på jobbet och funderade på vad vi hade hemma och vad vi kunde sno ihop till en snabb middag. Konstigt nog hade vi ganska mycket att välja på trotts att det är dagen innan löning. Jag vet inte vad vi har ätit den här månaden... Dock hade vi inte så mycket färskvaror hemma.

Jag ringde Joel så han fick ta fram kyckling- filéer när han kom hem. Sedan stekte vi det och hällde i en påse wokgrönsaker, hällde över en burk lätt kokosmjöl och i med ett par matskedar gröncurry pasta. Till det kokade vi fullkornsris. Det tog inte alls någon tid att göra och vart ändå riktigt gott. Jag gillar smaken av currypasta. Nästa gång jag använder den, vilket måste bli rätt snart innan den blir gammal så ska jag nog göra en soppa.... Kanske med kyckling i, eller räkor!? Jag kämpar för att lära mej att äta skaldjur och det går bättre och bättre!

I somras var jag och Joel ut och fiskade och tältade borta vid Bispgården. I Bispgården har dom en Thailändsk Paviljong till minne av Kung Chulalongkorn och den här veckan hade dom en thailändsk marknad/matmässa där, så jag och Joel for dit. Till 95% så bestod stånden av mat!! Vi var rätt så hungriga när vi kom dit, men jag var tvungen att gå 2 varva runt hela området så att jag hade sett vad dom serverade överallt innan jag kunde bestämma mej. Vi käkade en kyckling och grönsaksgryta med gröncurry och citrongräs. Väldigt väldigt gott. Jag hade helst velat äta lite av allt... det fanns så mycket olika mat. Joel och jag var tokmätta efter maten, men jag tänkte inte fara därifrån utan att ha ätit ett par vårrullar! =)

Nu ska jag ut och promenera.
Ha en trevlig kväll.
//Hanna



Inga kommentarer: