måndag 26 april 2010

Korvstroganoff med tacosmak

Gårdagens middag vart som jag nämnde korvstroganoff. Var inte alls sugen på det så jag gjorde en liten annorlunda variant med tacokrydda.

Korvstroganoff med tacosmak
400g falukorv
1 gul lök
1 frp milda laga lätt
1 msk tomatpuré
ca 1 dl chilisås
1-2 msk tacokrydda
majs
salt, peppar
sambal oelek

Stek strimlad korv och hackad lök i lite margarin. Häll över laga lätt. Klicka i tomatpuré och chilisås. Häll i majs, krydda med tacokrydda. Låt det puttra ett tag, smaka av med salt, peppar och lite sambal oelek.

Skulle iväg på spinning ikväll men var tvungen att ställa in det... nu sitter jag i soffan med en jättekopp te med honung, känns som att jag håller på att bli sjuk. :( Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte. Jag har inte tid heller!!! Håll tummarna för att det känns bättre i morron!

//Hanna

3 kommentarer:

mumsfillibaba sa...

Korv gott. Taco gott!! LÅter gott tillsammans!!

Filibabba sa...

vad gott! jag älskar korvstroganoff! :)

Hanna sa...

Sofie: Mm, det vart gott!!

Filibabba: Ja, det är inte helt fel! =)