söndag 11 april 2010

Fyllda pitabröd.

Fyllda pitabröd fick det bli till middag idag. Gjorde grekiska biffar och tzatziki som vi fyllde pitabröden med, och grönsaker såklart!

Fyllda pitabröd
400 g köttfärs
1 ägg
½ msk salt
½-1 msk kalvfond
½frp fetaost
salvia
timjan
peppar

pitabröd
rödlök
tomater
sallad
tzatziki

Blanda alla ingredienser till biffarna. Forma och stek på medelvärme 3-4 min på varje sida tills de är färdiga. Värm bröden i ugnen ett par minuter. Fyll bröden, ät och njut! =)

Hoppas att ni har haft en härlig dag i solen allihopa! Ååh vad skönt att våren och sommaren är på ingång!!
//Hanna

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där såg gott ut. Måste testa.
Kram/Birgitta

Växelhäxan från norrland sa...

Gårdagen fick en verkligen att längta till sommaren jag idag också för den delen..
Nu vill man bara att snön ska bort så fort som möjligt..
Gott det såg ut..
MVh

Hallon & Blåbär sa...

Biffar i pitabröd är ju bara så mumsigt, blev riktigt sugen på det nu.

Anonym sa...

Så gott det ser ut! :-)

Vilken trevlig blogg du har. :-)
Jag har precis startat upp en matblogg , kika gärna förbi om du har tid :

http://min-matblogg.blogspot.com/

Hanna sa...

Birgitta: Gör det! =)

Växelhäxan: Eller hur!? Hos oss snöade det en sväng idag... Nu får det vara slut med sånt!

Hallon och Blåbär: Det är ju jättegott!!

Anonym: Det ska jag absolut göra!