torsdag 13 december 2007

Julfest!

Idag är det Lucia, julen kommer närmare och närmare. I går insåg jag att det är Julafton nästa måndag, jag trodde att det var tre helger kvar.. oj oj oj.

I fredags hade vi julfest på jobbet, kortet ovanför är taget på mej och Jessica den kvällen. Det var en trevlig tillställning med en massa god mat. Vi beställde maten från Ica Kvantum, samma ställe som vi beställde i från när vi hade Jämtländskbuffé på sommarfesten.

Det var en massa god jul mat, tror inte att jag saknade något på julbordet som var uppdukat med: sill, skinka, potatis, prinskorvar, köttbullar, gravad lax, laxpaté, ägghalvor, kalvsylta, rullsylta, revbensspjäll, rödbetssallad, rödkål. leverpastej, julkorv, janssons frestelse, tunnbröd, mjukbröd, hårdbröd och ostar. Tror att jag har fått med allt men jag kan lika gärna har missat något för det var massor av mat.... Vi i husgruppen var lite oroliga när vi dukat upp för det såg lite lite ut, framför allt skinkan. Skinkan gick åt, men oj vad mycket mat det vart över. Vi hade lunch till alla på måndagen, och det fanns fortfarande över till tisdagen!!!

I helgen blir det lugnt, tror jag far hem till mamma en sväng, också ska jag göra inlagd gurka!
Ha de bra! //Hanna

Inga kommentarer: