måndag 27 augusti 2007

Pera

Hallå!

Jaha, då var det Måndag och man är tillbaka på jobbet igen. Helgen var trevlig, i fredags var jag och Joel ut och käkade. Vi gick på Pera, en turkiskt restaurang som varken han eller jag besökt tidigare. Vi började med att ställa in en varsin Raki, där efter tog vi en Meze Tabagi.
En tallrik med 8 smårätter, bla humus och vinbladsdolmar fyllda med risotto,



















Till huvudrätt beställde jag Shis Kebab, grillspett med lammkött och mild paprika. Joel tog Beyti, hackat lammkött med persilja, vitlök, yoghurt och smör i tunnbröd.. Till det serverades bulgur, cacik, grillade tomater och paprika. Cacik är som tzatsiki. Yoghurt med gurka vitlök salt peppar och olivolja. Vi var riktigt nöjda med våra val. Efter maten så beställde Joel en turkiskt kaffe och en päronlikör. Jag tog en Kaffe Carlsson.
Visar bild på förrätten och på Joels mat, kortet på min mat var så suddigt. På fredagar och lördagar har dom magdans under kvällen, så vi hade underhållning också!















Ikväll blir det snabbmiddag... Jag och Sara ska på Step i kväll 18.30. Så jag ska bara hem och kasta in en bakpotatis i micron och göra en kesoröra. Haha, när jag skrev om mikron kom jag och tänka på en sak jag sa när jag var liten. Jag var kanske 4 år och mamma hade frågat vad jag ville ha till middag. Kalops!! svarade jag, Men mamma sa att det tog för lång tid, den skulle stå och puttra. - Men använd den där mikrofånsugnen då som du skryter så mycket om!! sa jag surt. Vi hade bara haft mikron i ett par månader och jag tyckte väl att det hade pratats mycket om den!

Har huvudvärk nu men jag hoppas att den går över.
Ha de bra.
//Hanna

Inga kommentarer: