torsdag 16 augusti 2007

Greksallad.


Hallå!
Idag är jag trött.... riktigt trött. Var hem till Matilda min kusin i går, vi käkade Greksallad och drack lite vin. Efter salladen och vinet så gick vi ner på Simon&Victor en sväng och tog en öl. Matilda och jag äter alltid Greksallad när vi träffas, det är som våran grej. Det har det varit det sedan vi for till Grekland första gången när vi var sexton.
I flera recept som jag har sett på greksallad så blandar dom i grönsallad.. why? En riktig Greksallad ska helt enkelt bestå av:
Stora skivor gurka, tomat, grön paprika, skivad röd lök, fetaost och oliver. De ska ringlas en massa olivolja över och det ska strös på lite timjan.
That´s it!

Men vad vet jag, man kanske har grönsallad i, i vissa delar av Grekland? Som tzatsikin i Halkidiki där jag och Matilda var och jobbade, den hade
dom dill i. Först tyckte jag inte alls om det, för så var det ju inte på Naxos. =) Men nu dillar jag alltid min tzatsiki!

Idag kom Niklas och Sara hem från Bulgarien, (min lillebror och hans flickvän) Jag var ner och hälsade på dom och kikade på en massa kort dom hade tagit! Niklas hade köpt en jättesnygg Peak-tröja till mej, en svart huvtröja med orange text. Jag vart rikigt avis på när jag såg alla härliga soliga kort, dom hade haft det bra!

Åh, jag måste berätta om min morgon... Jag var så himla dålig. Jag brukar åka med Jessica och Crippe i vanliga fall och dom ringer när dom är på väg. Men den här veckan åker jag med Aziza och hon ringer inte utan jag måste gå ut tjugo över sju. Jag var lite rädd i går kväll att jag skulle försova mej eftersom jag och Matilda var ut en sväng så jag bad Joel ställa sin klocka också. I morse vaknade jag av att Joels klocka låg och tjöt och jag låg med min i handen. Jag kollade på klockan och insåg att den var tjugo över... jag fick panik och flög upp ur sängen kastade på mej kläderna och rusade ut ur lägenheten, jag hann inte borsta tänderna, inte borsta håret ingenting. När jag kom ut så hade Aziza
inte kommit ännu och jag stod där och funderade över hur jag inte hade kunnat vakna. Då kollar jag på klockan och inser att den bara är 06.25. Det var inte konstigt att jag inte hade hört klockan, det var ju första gången den ringde. Jag förstår inte heller hur jag kunde få för mej att jag hade försovit mej... haha!!

Näe, nu ska jag gå och lägga mej.
God natt!
//Hanna

Inga kommentarer: