torsdag 30 augusti 2007

Färdiglagat!

Idag lagade Joel middag så att den var färdig och stod och väntade på mej när jag kom hem! Det är alltid spännande när Joel lagar mat för han mixar allt möjligt, han bara tar det han är sugen på och svänger i hop någonting... eller det vi har hemma för tillfället. Förra hösten hade jag varit till stockholm en weekend och kom hem sent på söndags kväll, då hade han snott i hop en spagettigratäng, med allt från bacon till äpple och purjolök, han tog helt enkelt det vi hade i kylskåpet just då... Men gott vart det! =)

Idag hade han gjort en Tikka Masala rätt.. Var inte med när han gjorde den men detta är vad jag har listat ut vad han hade i, ialla fall.

Uncel ben´s Tikka Masala
Strimlad Kycklingfilée
Paprika
Soltorkad tomater
Cocktailtomater
Gula tomater, kan även ha varit i några mindre plommontomater.
majs















Serverades med fullkornsris och naan-bröd. Titta så gott det ser ut!!

Ikväll har jag planerat med brudarna vad vi ska äta för smarrigt på våran tjejkräftskiva på lördag. Jag tycker inte riktigt om skaldjur... Jag jobbar på det, för jag skulle verkligen vilja tycka om det, och vet ni vad!? Det går faktiskt bättre och bättre. Men som tur är blir det inte bara kräftor och räkor, vi ska göra paj och bruschetta också och sallad och röror. Sen blir det ost och kex senare på kvällen. Ikväll har jag faktiskt gjort en äppelchutney som jag tror kan passa riktigt bra till osten så jag tänkte ta med mej en burk. Men mer om äppelchutneyn och bilder blir det i morron!


Gott natt gott folk.
//Hanna


Inga kommentarer: