fredag 17 augusti 2007

Fredag och Fredagsfika!

Åh, idag är det Fredag, det är alltid skönt med Fredagar! På jobbet har vi Fredagsfika varje vecka och den här veckan var det min tur att ha med mej fika. Så i går kväll bakade jag en Hallonkaka. Jag är egentligen inte så förtjust i att baka, jag tycker det blir så stökigt och mjöligt och mycket disk. Näe, jag gillar mat och matlagning bättre. Den här kakan var iochförsig väldigt enkel att göra. Hittade receptet på Tasteline, vispa ägg och socker, rör ner mjöl och kanel, Strö över hallon hyvla över smör och skjuts in i ugnen. Den vart faktiskt riktigt god.

Ikväll ska vi hem till Joels mamma. Jag och joel och hans bröder och de ska ätas surströmmning. Fy!! Jag tycker verkligen inte om surströmming varken lukten eller smaken. Så Ulla skulle göra någonting annat åt mej, känns lite fånigt när alla andra ska äta surströmming, men jag klara inte av av att äta det. Undrar vad jag får för spännande, det brukar alltid serveras god mat hemma hos henne.

I morron ska jag hem till pappa och busa med lill-lillebroren. Var alldeles för länge sedan nu. Fick en massa kort i förrgår och han är såå söt!!

23 minuter kvar sedan får jag fara hem. =)
Ha en trevlig helg.
//Hanna.

Inga kommentarer: