onsdag 19 mars 2008

Skagenpanna

Dagens middags skulle vara något snabbt eftersom det skulle komma folk och någonting gott eftersom det var en födelsedagsmiddag. Jag hade bestämt att vi skulle käka lax men visste inte riktigt vad jag skulle göra med den tills i går på lunchen då jag lunchade med Crippe och han hade med sej pasta och skagenpanna, det luktade så gott!! Så jag köpte färsk pasta och en förpackning Skagenpanna, ni vet en sån här med smaken i locket!? Middagen gick ialla fall supersnabbt att göra, satte på pastavatten, stekte laxen, hällde över skagenpannan, kastade i en näve räkor, kokade pastan och voila 10 min senare stod maten på bordet. Jag har inte testat dom här smakenilocketburkarna tidigare, det var gott men både jag och Joel var tvungen och salta och peppra på extra för smaken var lite tam. Men det fick helt klart godkänt!

Efter middagen kom mamma, Örjan, brorsan och Sara. Mamma hade med sej en supergod marängtårta och av henne och brorsan fick en symaskin!!! Vilken grej va!? Jag har velat ha en symaskin jättelänge men har inte kommit mej/tagit mej råd att köpa en, men nu ska här sys! Senare kom Gabriella förbi och fikade och nu ska jag stupa ner i sängen. Tack för alla grattis! =)

//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul! Jag fick också en symaskin av min mamma när jag fyllde år! Hon blev väl less på att jag lånade hennes hela tiden kanke. :)