lördag 20 oktober 2007

Umeå.


Idag har jag och Joel varit tillsammans i 2år!! För att fira det tog vi bilen upp till Umeå igår kväll för en weekend på hotell. Tar drygt 4 timmar att fara hit så vi kom fram ganska sent i går kväll. Checkade in på hotellet, gick och käkade en macka på subway och efter det lånade vi en film i hotellreceptionen som vi somnade i från båda två! Hotellet är fint och "trendigt". I vissa fall känns det dock som om dom har gått mer på desgin än på funktion. T.ex .står handfatet inte inne på toaletten utan utanför. Det är snyggt, but why?

Det bästa med hotell är frukostbuffén! Det finns så mycket att välja på att jag står där med beslutsångest eftersom jag vet att det inte finns en chans att jag kommer att orka allt jag vill äta. Första rundan tog jag äggröra, bacon, prinskorvar, en macka med salami och en med leverpastej. Och andra vändan tog jag en tallrik med ananas, olika meloner, kiwi och ostar. Mums!! Hade pratat innan om att jag skulle ta kort på frukosten för att lägga in här på bloggen, man jag hade så bråttom att hugga in så jag glömde alldeles bort det. Kortet är därför på Joels tallrik. =)

Idag har vi gått runt på stan och kikat, hade tänkt att handla lite kläder i nån roliga affär som inte finns i Östersund. Men jag kom tillbaka till hotellet med en badanka, två böcker och en försenad (ootroligt försenad) födelsedagspresent till Gabriella.

Ikväll ska vi ut och käka. Spanade runt efter restauranger när promenerade runt i staden och News blir det ikväll. Maten där lät väldigt god och det såg mysig ut. Ska försöka hinna ta kort innan jag slukar i mej maten!!

Trevlig kväll, gott folk!
//Hanna

Inga kommentarer: