tisdag 9 oktober 2007

Recept!

Jag älskar recept!! Jag älskar att läsa recept, i kokböcker, mattidningar, matbloggar! Joel brukar skratta när jag kommer hem med en massa papper med recept och undrar vilken vi ska ta. Han tycker inte riktigt att recepten känns så nödvändiga när vi i stort sätt aldrig följer dom. Men det är ju faktiskt bra att ha en grund och att få lite tips.

Min favorit kokbok är min hemmagjorda kokbok, den är bara fylld med recept som jag tycker är intressanta. När jag jobbade på serviceboende, hade vi mängder av "damtidningar" som Allers, Hemmets Journal och Allas och i dom är det ju massor av recept. Så när det var lugnt så skrev jag av dom som lät goda på datorn och skrev sedan ut dom. Införskaffade mej en pärm och platsfickor och nu är pärmen helt proppad med recept. Inte nog med att den enbart är fylld med recpet på maträtter, bröd och desserter som jag vill laga så kan man även torka av sidorna när man är färdig! Jag och min mamma är exakt likadana, man kan ta upp en av våra kokböcker och på en gång lista ut vilka recept man har använt... sidorna är nämligen alldeles nersölade. Är man lika sölig som oss, då är plastfickor perfekt! =)

Köpte två nya kokböcker förra veckan Vinterkalas och Leifs Mannerströms Husmanskonst. Har inte fått hem dom ännu, så jag får recensera dom senare.

//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Samma sak här. Samlar bra recept jag ser i tidningar och dylikt i en handskriven receptbok. Tycker det e himlans kul när man hittar nya fräscha recept även fast många tycker man är lite nördig..:)