måndag 12 november 2007

Kokböcker


Lovade att jag skulle skriva en liten recension när jag hade fått mina nya kokböcker. Jag är mycket nöjd med inköpen!

Husmanskonst: En stor fin kokbok med massor av sköna recpet, lagade pannbiffarna ur den här kokboken och den är fylld av recept som jag kommer att prova inom en snar framtid.Recepten är som titeln avslöjar husmanskost både till vardag och fest. Du hittar allt i från kåldolmar och köttsoppa med klimp till Oxbringa Flanade och Skånsk senapsstek.

Vinterkalas: Ååh, vilken härlig kokbok. Man kan bläddra igenom den bara för att kolla på alla härliga bilder.Tror inte att någon kan titta i den utan att bli sugen på vinter och jul! I den här kokboken är det stor variation på recepten, men allt hör vintern till. Här hittar du massor av olika recept på kakor, silll, glögg, matbröd, soppor och grytor och julmat!

Båda två är nya favoriter i min kokbokshylla!
//Hanna

2 kommentarer:

lina sa...

Jag vill också ha vinterkalas!!!

Hanna sa...

Ja, det är jättebra kokbok! Känns som om det kommer att bli mycket pysslande i köket för min del i vinter! =)