tisdag 11 september 2007

Gula Tomater.



Tomater i varm mat tycker jag om. Men tomater i tex sallad kan jag lika gärna hoppa över, jag är inte alls så förtjust i det... tills nu!! Idag var det Joels tur att laga mat igen eftersom jag for och tränade direkt efter jobbet. Han hade gjort en pastasallad med grillad kyckling och i den hade han bland annat gula tomater. Å vad gott det är! Tomatsmaken är lite mildare och framför allt sötare än vanliga röda tomater. Förrut var röda cocktailtomater min favorit, men nu har jag hittat en ny!

I morron är det min tur att laga mat, vi brukar vanligtvis laga maten tillsammans, men nu har Joel börjat jobba natt (eller ja, sen kväll) varannan vecka, så dom veckorna turas vi om att laga mat, han lagar dom kvällar jag tränar och jag de restrerande. Eftersom jag jobbar kväll så får det bli något relativt snabbt och lättlagat i morron... Ajvar relishen står i kylskåpet och väntar på mej, så något med ajvar blir det... kanske korv!? Vi får se, jag har aldrig lagat något själv med Ajvar ännu. Däremot var vi bjuden till svärmor på middag för ett tag sedan och hon hade snittat kycklingfiléer fyllt dom med ajvar och sedan tillagat dom i ugnen med fetaost ovanpå. Det serverades med bulgur och var väldigt gott, så det är en rätt jag rekomenderar!
//Hanna

Inga kommentarer: