fredag 19 november 2010

GI - Chilibiffar

Gud vad dålig jag har blivit på att blogga... jag vet, jag ska skärpa mig. Nu befinner jag mig på plats på skolan igen. Idag åt vi laxgrytan som jag bloggade om förra veckan. Den här middagen åt jag för ett par dagar sedan när jag fortfarande bara käkade GI, nu äter jag som vanligt. 



Chilibiffar
500 g nötfärs
½-1 färsk chilipeppar
½ dl chilisås
1½ tsk salt
2 krm svart- eller vitpeppar
1 ägg
2 msk potatismjöl
1 dl vatten



Blanda köttfärsen med salt, peppar, potatismjöl, chilisås,  hackad lök och chili. Späd ev med lite vatten. Forma 8-10 biffar.


Biffarna åt jag med grönsaker och tzatziki. 


Ser att det är två stycken som efterfrågat ledtråd till tävlingen. Jag som tyckte att jag var väldigt snäll när jag gömde den... Vad säger ni? Behövs det ledtråd? 


//Hanna

2 kommentarer:

Madde sa...

Nej för sjutton, ingen ledtråd! Du var dom sagt snäll nog. Lätt som en plätt :)

KarinW sa...

Chilibiffar låter som något för mig!
Du har en utmärkelse hos mig Hanna!
Ha dé/Karin