torsdag 28 oktober 2010

Het räkröra



Gick på affären och handlade direkt efter jobbet. Jag hade redan planerat morgondagens middag men hade ingen aning om vad jag skulle äta idag. Det var bara jag som skulle ha mat och jag ville att det skulle vara enkelt och gå snabbt. Lite grönsaker åkte ner i korgen och en liten burk med heta räkor från Ridderheims  (Vilket egentligen var lite lustigt, för jag köpte även 500g frysta räkor.) och av det vart det en het räkröra. Detta räcker till två portioner. 


Het räkröra
1½ port grov bulgur
En bit purjolök
½ gul paprika
1 näve babyspenat
sugar snaps
färsk broccoli
1 burk ridderheim, heta räkor. 


Koka bulgur. Koka broccoli. Strimla purjolök och hacka paprika och fräs runt i lite olja. Tillsätt bulgur, sugar snaps, broccoli och babyspenat. Låt det fräsa ett par minuter, rör om. Blanda i heta räkor och servera. 


Ps. Jag såg att det var några som ville läsa min krönika. Jag lägger upp den sen! 


//Hanna

2 kommentarer:

anna sa...

denna rätten ska jag nog laga och bjuda min sambo på, han älskar allt med räkor. ser jätte gott ut

Hanna sa...

Anna: Ja, visst är det gott med räkor!! :)