måndag 25 maj 2009

Lax med quinoa och bönsallad.


Det är faktiskt gårdagens middag ni ser på bilden, idag igen. Känns som att jag har bloggat om gårdagens middag flera gånger nu. Igår efter jag hade bloggat så tog jag med mej en bok och satte mej på balkongen, helt otroligt hur varmt det blir på vår balkong när solen ligger på! Efter två timmar på balkongen så packade jag väskan och gick ner för att träna, var på ett Step intervall-pass. Har mest gått på bara step nu på slutet så det här var inte musklerna beredd på, fyy vilken träningsvärk jag har idag!

Efter träningen var det dag för middag. Blandade créme fraiche med citronpeppar och havssalt med citron och ställde in i kylen. Saltade och pepprade laxfiléer som kördes i ungen i 200 grader och till det serverade jag den kalla såsen, kokt quinoa och en bönsallad. I bönsalladen hade jag hackad rödlök, canellinibönor, kikärtor, haricot verts, körsbärstomater och en vinägrett.

//Hanna.

4 kommentarer:

soya sa...

Vad gott det ser ut. Vad hungrig jag blev,hehe.
kram

Hanna sa...

Soya: Kul att du tycker det! =)

Emma sa...

Ser gott ut, vad är det för Quinoa? Röd, vilket märke? Jag har bara sett vanlig, kanske inte kollat så noga i och för sig.

Hanna sa...

Emma: Det är röd quinoa, Druvans!