fredag 15 maj 2009

Kyckling- och äppelspett.

Idag åker jag bil till jobbet. Betyder att jag har lite extra tid på morgonen, passar då på att blogga om gårdagens middag.

Kyckling- och äppelspett
3 kycklingfiléer
2 röda äpplen
1 gul lök
sweet chilisås

Skär kycklingen i mindre bitar. Stek på medelvärme i en panna i lite matfett, salta och peppra. Dela äpplet, kärna ur och skär i mindre bitar, lägg ner i pannan och låt det fräsa med ett par minuter. Häll över sweetchilisås och rör runt. Häll lite sås i en skål och lägg ner lökklyftor där. Trä sedan upp kyckling, lök och äpple på träspett som legat i blöt ett tag. Tillaga i ugnen 200 grader ca 10 min. Servera med matvete och en kall vitlökssås.

Ha en trevlig fredag allihopa!
//Hanna




6 kommentarer:

Minna sa...

Såg riktigt trevligt ut! Jag äter inte kyckling men ska prova nåt liknande med quorn nån dag framöver! Kul med nya idéer :)

Växelhäxan från norrland sa...

Såg bara gott ut det där..
Planen för helgen är att äta grillspett men det är ju om vädret tillåter..
Trevlig helg

Anonym sa...

Så enkelt och så gott det ser ut!! Önskar dig en himla trevlig helg!

Hanna sa...

Minna: Gör det, var väldigt gott med äpplena till!

Växelhäxan: Vi håller tummarna för kanonväder ihelgen! =)

Kryddburken: Enkelt, få ingredienser och jättegott. Perfekt! =)

Vickan sa...

Åh vad gott med kyckling och äpple!
Får nog besöka min grill i helgen :-)

Trevlig helg!

fruktsallad sa...

Verkár toppengott! Trevlig helg!