måndag 26 maj 2008

Rabarberkräm


Idag hade Joel gjort stuvade makaroner och korv till middag och det stod färdigt när jag kom hem! Mm, vad gott det är med stuvisar, det äter man alldeles för sällan! Efter maten var jag ner på fristilen och tränade, jag och Sara gick på step intervall, det har vi inte varit på på jättelänge, hade glömt bort hur kul det är!

När jag kom hem gjorde jag rabarberkräm. Riktigt riktigt gott var det!

Rabarberkräm
ca 250 g rabarber
2 dl vatten
½ dl socker
1 ½ msk potatismjöl

Skölj och skala rabarber. Skär i mindre bitar, ca 2 cm tjocka bitar.Koka upp vatten och socker. Lägg i rabarber. Låt koka 4-5 min till rabarbern delar sig. Blanda ut potatismjölet i lite vatten. Häll i en stråle ner i kastrullen samtidigt som du rör om. Låt krämen koka upp, när första bubblan kommer är den klar. Servera med iskall mjölk.

Jag såg ett annat recept på en rabarberkräm med kardemummakrutonger som lät riktigt gott, tänker er den
här en söndagmorgon när solen lyser och man äter frukost ute! Eller varför inte till efterätt?

Godnatt!
//Hanna

Inga kommentarer: