onsdag 14 maj 2008

Äppel- och currykorv

Det är kul när man får med frukt i matlagningen tycker jag! I dag skulle vi käka korv till middag, vi har massor med korv i frysen. Av någon anledning köper jag det varje gång vi storhandlar, men vi äter det inte så ofta. Hittade dagens recept på falukorv.nu

Äppelkorvgryta
2 gröna äpplen
2 lökar
1 liten falukorv
curry
tomatpuré
1 pkt matlagningsgrädde
salt, peppar
smör

Fräs curryn i smöret. Lägg sedan i hackad lök och tärnade äppelbitar. Fräs en stund. Lägg i den strimlade korven och fräs med. Häll över matlagningsgrädde, tomatpuré, salt och peppar. Låt puttra en liten stund.

Nu måste jag kila i väg till spinningen.
//Hanna

5 kommentarer:

lina sa...

Vilket fräsht korv recept måste jag säga! Ska äta nåt med korv i morgon, kanske testar detta!

M. sa...

hej hanna! ser mums ut det där:) borde nog gå att göra med sojakorv.. ska nog testa att använda det. alltid gott med curry och äpple:) ha en bra kväll:)

Anonym sa...

Spännande med äpple. Jag har annars lite svårt för det men sedan jag provade kycklingsoppan med äpple för ett tag sedan så har jag börjat acceptera det, i matlagning i alla fall.

Hanna sa...

Lina: Gör det, den var riktigt god!

Molly: Fungerar alldeles säkert med sojakorv också!

Emma: Det är kul när man börjar använda ingredienser i matlagningen som man tidigare inte har tyckt om!

M. sa...

god morgon hanna! tittar in för att önska dig en riktigt bra fredag:) hoppas att din sag blir bra och att det inte snöar:) kram!