måndag 12 maj 2008

Pasta med morots- och fetasås

Att morot och fetaost passar bra ihop upptäckte jag när jag gjorde den här morotssalladen, så när jag hittade receptet på den här pastasåsen hos Allt om mat var jag bara tvungen att testa den!

Morot- och fetasås
4 stmorötter
2,5 dl grönsaksbuljong
1 dllätt crème fraiche
200 g fetaost
2 krm salt
1 krm cayennepeppar
25 stsvarta oliver

Skala och skär morötterna i skivor. Koka morötterna mjuka i buljongen i en kastrull under lock ca 8 min. Mixa morötterna med buljongen med mixerstav. Rör i creme fraichen. Smula i fetaosten och smaka av med salt och peppar. Rör i oliverna. Låt pastan rinna av och servera med morots- och fetasåsen och sallad.

Jag gillar fetaost och morötter tillsammans, så jag tyckte att den här pastasåsen var riktigt god!

Nu ska jag iväg på spinning.
Trevlig kväll!
//Hanna

1 kommentar:

Anonym sa...

Det hade jag aldrig kommit på! Men det låter riktigt gott!

Angående tantcykeln.. men om jag vill cykla fort och/eller långt? Svårt beslut det här! Jag tror att jag måste fara till en cykelaffär och prova lite olika.. Men i dagsläget behöver jag den inte jättemycket som just transport; jag jobbar 5 mil hemifrån så bil eller buss är enda alternativet.