fredag 9 maj 2008

Mexikanskt



Nu är det helg!! Fasen vad skönt. Inte så mycket inplanerat i helgen, har bara tänkt att ta det lugnt och bara göra det som faller mej in. Dagens middag vart kycklingwrap, jag testade tortilla bröd med smak av vitlök och örter, dom var goda. Jag gjorde en kycklingröra till wrapsen, så här gjorde jag den:

1 kycklingfilé
1 liten röd lök
2 tomater
kidneybönor
1 sked harissa
tomatpuré
tacokrydda
salt & peppar

Tillbehör:
strimlad isbergssallad
strimlad gurka
vitlökssås

Strimla kycklingen, stek i en panna med olivolja, salta och peppra, i med hackad lök, hackade tomater och lite vatten, krydda med tacokrydda. Häll i bönorna och en sked harissam tryck i lite tomatpuré. Låt det puttra ett tag. Servera med tortillabröd och tillbehör.

Dagens middag var också riktigt snabblagad, trots att det inte var något krav idag. I morron får Joel äntligen komma hem!!!

Trevlig kväll allihopa!!
//Hanna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser gott ut! Kommer nog göra en variant av det till veckan. Älskar ju wrap och jag måste ju testa burken med Harissa.

Hanna sa...

Wraps är ju supergott! Harissa passade bra till det här, det ska ju vara lite starkt, men det var bra att jag hade vitlökssåsen som svalkade lite! =)